۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۹۱۷۳۴
آیت الله خاتمی:

بصیرت مردم کمر فتنه ها راشکسته است|آرزوی جدایی حوزه از نظام رابه گورمی برند

بصیرت مردم کمر فتنه ها راشکسته است|آرزوی جدایی حوزه از نظام رابه گورمی برند
نماینده خبرگان با اشاره به توطئه چینی عده ای برای انتخابات 1400 گفت: برخی فتنه گران در پی زیر سؤال بردن نظارت استصوابی شورای نگهبان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که تجمع انقلابی فیضیه یکی از کیفی ترین مجالس باشکوه گرامیداشت حماسه نهم دی ماه است، گفت: هیچکدام از این نسلی که در این مکان مقدس حضور دارد، آن روزی که امام خمینی(ره) در این مدرسه اعلام کردند «یاران من در گهواره هستند»، نبودند، اما امروز برای تجدید بیعت با آرمان های امام راحل به میدان آمده اند.

وی ادامه داد: حماسه نهم دی سال 88 از 5 ویژگی مهم برخوردار بود که عبارت از «حماسه بیعت با ولایت»، «حماسه حضور»، «حماسه بصیرت»، «حماسه مقاومت» و «حماسه عشق به ابی عبدالله(ع)» است.

آیت الله خاتمی به ویژگی «بیعت با ولایت» حماسه 9 دی اشاره و اظهار کرد: دشمنان در طول 8 ماه فتنه گری، قصد داشتند تا مسأله ولایت را زیر سؤال ببرند و مردم به خوبی از این موضوع آگاه شدند و به میدان آمده و از بن جان شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» سر دادند؛ این شعار از جان ملت ایران برخاسته بود و بدین معنا است که مردم هویت خود را در «ولایت فقیه» می بینند و هستی سیاسی خود را گره خورده با «ولی فقیه» می دانند.

تا آخرین نفس و آخرین قطره خونمان حامی ولایت خواهیم ماند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» یک شعار مبنایی است که از پشتوانه قرآنی، روایی و تاریخی برخوردار است، ابراز کرد: مردم کوفه امیرمؤمنان(ع) را تنها گذاشتند و حضرت در شب 19 ماه مبارک رمضان پس از این که پیامبر اکرم(ص) را لحظه ای مشاهده کردند، دعا کردند تا خداوند مردم کوفه را از نعمت وجود ایشان محروم سازد؛ ما با سر دادن شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» اعلام می کنیم که رفتار کوفی صفتانه نخواهیم داشت و تا آخرین نفس و آخرین قطره خونمان حامی ولایت خواهیم ماند.

وی ولایت فقیه را استمرار ولایت رسول الله(ص) و امیرمؤمنان(ع) دانست و با بیان این که بیعت مردم در روز نهم دی 88 با ولایت فقیه، دشمن را مأیوس کرد، افزود: دشمن با مشاهده این حماسه بزرگ به خوبی دانست که با یک دولت و گروه خاص طرف نیست، بلکه با ملت بصیر ایران طرف است و نخواهد توانست کار به جایی ببرد، از همین جهت راه تحریم را اتخاذ کرد.

9 دی باطل السحر تلاش های 8 ماهه فتنه گران بود

آیت الله خاتمی به ویژگی «حماسه حضور» بودن حماسه 9 دی اشاره و عنوان کرد: حضور مردم در این روز عظیم، باطل السحر همه تلاش های 8 ماهه فتنه گران بود؛ دنیای استکبار به اغتشاشات امیدوار بود و می خواست به کمک فتنه 88 نظام را با چالش مواجه کند، اما موفق نشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: رییس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا می گوید ما تحریم های بی سابقه بر ملت ایران تحمیل کردیم، اما باید بداند که ملت ایران این تحریم های بی سابقه را هم ناکام خواهد گذاشت.

وی خطاب به علما و اعاظم حوزه علمیه گفت: تحریم اقتصادی در دوره بعثت هم بود، اما اسلام روز به روز عظمت و شوکت بیشتری گرفت؛ اسلام در آن روزگار از 100 هزار یا 200 هزار نفر بیشتر طرفدار نداشت، اما امروز بیش از 1 میلیارد طرفدار و پیرو دارد، بر این اساس دشمن دیگر نخواهد توانست با توطئه انگیزی و اعمال تحریم نور آن را خاموش کند.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تا کنون با جنگ نظامی، جنگ فرهنگی، جنگ رسانه ای، جنگ روانی و جنگ اقتصادی و بسیج کردن همه دنیا خواسته است تا نور انقلاب اسلامی را خاموش کند، اما به برکت حضور مردم نتوانسته است کار به جایی ببرد و تا هنگامی هم که حضور بابرکت مردم در عرصه های مختلف وجود دارد، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به ویژگی «حماسه بصیرت» حماسه 9 دی اشاره و تصریح کرد: برخی از روزنامه ها به جای به کار بردن «اغتشاشات نهم دی» می نویسند «اعتراضات نهم دی» و وحشت دارند از این که از «فتنه» نام ببرند؛ امروز دشمنان و برخی در کشور از بصیرت مردم وحشت دارند، زیرا ملت ما در دولت های مختلفی همچون دولت شریف امامی، نظامی و بختیار به وسیله «بصیرت» به پیروزی رسیدند و در همه برهه های مختلف، این بصیرت ملت بود که حرف اول را می زد.

بصیرت مردم همواره کمر فتنه ها را شکسته و خواهد شکست

وی با بیان این که بصیرت مردم همواره کمر فتنه ها را شکسته و خواهد شکست، حماسه نهم دی سال 88 را مشابه حماسه عاشورای سال 57 دانست و افزود: در سال 88 فتنه گران در طول 8 ماه به فتنه انگیزی پرداختند؛ اوباما در اردوگاه فتنه گران قرار داشت که به صورت صریح سه مرتبه از یکی از سران فتنه تجلیل کرد و مردم دشمن را به صورت عریان در صحنه مشاهده کردند و دانستند که دشمنان به صحنه آمده اند تا نظام ولایی را براندازند.

آیت الله خاتمی بر ضرورت تقویت حماسه نهم دی از سوی صدا و سیما و فعالان رسانه ای تأکید و عنوان کرد: حوزه علمیه ما همان حوزه ای است که با بصیرت در پیدایش انقلاب اسلامی نقش مؤثر داشته، دارد و خواهد داشت؛ امروز عمامه های نور، هدایت و بصیرت به میدان آمده اند تا اعلام کنند ما انقلابی بوده ایم، هستیم و خواهیم ماند.

دشمنان آرزوی جدایی حوزه از انقلاب و نظام را به گور خواهند برد

امام جمعه موقت تهران خطاب به همه دشمنان نظام گفت: آرزوی جدایی حوزه از انقلاب و نظام را به گور خواهید برد؛ فتنه گران بدانند آفرینندگان حماسه نهم دی در صحنه اند و با انگیزه قوی تر می توانند حماسه هایی از جنس 9 دی را تکرار کنند.

وی با بیان این که برخی فتنه گران در پی زیر سؤال بردن نظارت استصوابی شورای نگهبان هستند، تصریح کرد: عده ای برای انتخابات هایی که پیش رو داریم در پی آن هستند تا نظارت استصوابی شورای نگهبان که از ورود افراد ناصالح به عرصه های انتخاباتی جلوگیری می کند را زیر سؤال ببرند؛ عده ای از هم اکنون برای انتخابات سال 1400 نقشه ها چیده اند و شعار ها طراحی کرده اند و تصمیم دارند این مباحث را در آن سال مطرح کنند؛ همه این افراد بدانند تا امت انقلابی و حوزه انقلابی در این کشور حضور دارد، ناکام خواهند ماند.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که حماسه نهم دی «حماسه مقاومت» بود، اظهار کرد: دشمنان می خواهند ملت ایران را خسته نشان دهند، اما بدانند ملت ایران ملتی است که دشمنان را خسته کرده، اما هیچگاه از پای ننشسته است؛ این اجتماع عظیم در سراسر کشور آن هم در حالی که صابون گرانی به رخت همه مردم خورده است، نشانگر انقلابی بودن آن ها است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بخشی از گرانی ها که از سوی استکبار بر ملت تحمیل شده است، نتیجه استقلال و مقاومت بی نظیر ملت است.

وی حماسه 9 دی را «حماسه عشق به ابی عبدالله(ع)» دانست و با اشاره به این که فرهنگ عاشورا با تک تک سلول های بدن مردم بصیر ایران عجین شده است، بیان کرد: مردم تهران 8 ماه اغتشاشات فتنه گران را مشاهده کردند، اما زمانی که دیدند این مزدوران به مراسم عاشورا و عزاداران حسینی توهین کردند، تحمل نکرده، به میدان آمدند و حماسه 9 دی را آفریدند.

آیت الله خاتمی با بیان این که عاشورا در جریان مقابله با فتنه به داد انقلاب رسید، گفت: فتنه گران و دشمنان خارجی بدانند تا زمانی که ما عاشورا و نهضت امام حسین(ع) را داریم شکست ناپذیر خواهیم بود.

تعداد بازدید : 22

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 22

/841/پ201/ق

ارسال نظرات